Wednesday, February 10, 2010

++OrAnG MiStERi BerNaSiB BAiK++


hahahh mula2 aku nk bantai gelak dlu...hahahah tak pernah2 dibuat aku kerja gler menanya org tak kenal dgn sapaan ''adakah anda orang MISTERI ERA''
hahaha mmg aku nk bantai gelak gler....citer dia cmni....
dalam kul 11 lebey td aku kuar nk g umah mak aku...sblum tu aku amiklah si ajim kat sekolah bwk g umah maklong dier...ingat nk kuar ngn farah n pura nk lepak2 kat kedai aniz tp kol2 pura tak dapat...so plan pape hal kuar kuala dlu....
raser cm lapar lak so bwklah si ajim ni g makan....after makan msuk lah dlam kete...pe'el aku kalu masuk kete aku akan buka radio paper hal...aku dalam kete mmg layan si era ni...sekarang era ni dok hangat dgn org misteri era yg baik hati nk bg duit ribu riban (mencecah 60k)
tetibe aku bukak radio dia bg clue kata LEMBAH n LAKSA n CENDOL...so mmg kompom kat kuala kat lembah pasainya seumur idup aku yg aku tau kuala jer yg ader lembah n laksa cendol..
apalagi start enjin terus g ke lembah sbb kebetulan ader dkat situ...bila sampai aku dh tgk ramai org dok tnya password tu...nk gelak pun ader hahahah muka mmg kene gambel gler lah...hahaha aku terus tpn abg sam...yg dier dok beriya soh cr...ingat kecik ker lembah tu...kebetulan ader ekspo lak...adui...
aku smpatlah tnyer beberapa org...smua tak kene...hampeh...dahlah cuaca panas...hahah msih ader 2 jam lagik nk jejak...kebetulan pura tpn terus soh pura dtg join hahah mana tau kot2 nasib baik...n lwaknya lagik kami jmper aniz jugak...so dgn pakatan 3 org kami menrcari n bertnyer...hahahahah erm jwpan dier sama bila kami tanyer...'idak' 'tak' 'bukan'
maser pun nk abis dh...tp kami tak serik cube gk nasib...sjer2 ske jerk...hahah tak pasai2 si ajim aku seret sekali hahahah adui n paling lawak sekali aku siap jmper datin madiah mak si syatul hahah (ko msti lawak kalu tgk kami syatul) hahahah
kami pusing punya pusing ronda punya ronda n tanya terus tnye sampailah dh abis time dier kul 2 ptg...last sekali kami bertapak kat tepi tandas tepi sungai tu...aku dh penat dh ngn panasnya hahah tetibe pura kata
aniz ko g tnyer org baju putih tu...(ader satu org dok lepak kat kusi sorang2 tetibe muncul mamat tu)last erk...aku g tnyer org baju ijau kat sner...
aniz dgn gambel g tnyer n tau mamat tu jwb per..
''dh pukul 2 dh...maser dh abis..''
aniz pun heran n g kat kami...n kami syak org itu adalah ORANG MISTERI ERA!!!! ahhhh tidak....hampeh tuil....sbb byk2 org yg ditnyer hanyer dier jerk jwb cmtu...kompom...
kami pun tak puas ati g ikut org tu sampai kete dier...(hahaha mmg tak puas ati hahah) aku siap on radoi kat hp...n org tu siap kata takder saper yg jmper dier...hampeh tuilll...yg buatkan kami percaya dier adalah ORANG MISTERI ERA maser nk blah leh dier pusing balik lembah tu round n nampak kami dia LAMBAI SINIS (maksudnya bye2 kami) ooo sgt hampeh...anis yg nampak dier bye2 hahah aku raser paling panas sekali anis haha sbb dier yg tanyer... kalu aku dh tentu geram smpai ngigau2 hahahah lawak2 heheh
then dgn kepanasan kami terus minum cendol haha smbil mengomel sbb geram hahahah
p/s: yang pasti aku, pura n anis walopun tak menang duit tp kami sudah kenal ORANG MISTERI ERA BERSERTA KERETA N NO PLATNYA....KALU JMPER LAGIK HAHAH MMG KAMI SAMBAR TERUS DIER HAHAHAH walopun tak dpt tangkap dier hahahah

2 comments:

~ n i e d a * l i e s z m a ~ said...

aiyakkk,,rugi tul la,,if btul la bley share2 kan wet tuh,,he3

('',)MiSs mRs.SaMsOL said...

hahaha takder rezeki nk wat cmner kalu tak lama dh aku joli ngn kwn2 ahaha