Thursday, May 12, 2011

++AdA kE pAtUt++


huh buhsannya mlm ni...buat pertama kali selama aku kwin hampir 2 thn...mlm ini adalah mlm yg pertama kali aku tido sorang2 di rumah aku....

pasai apa?????

selalu kalu en bam bam ni g kusus ke ada keje luar ke...aku dgn gagahnya nagngkut beg g bertapa ke umah mak huhu so alasan mlm ni adalah...

en sam kene jd jaga...apa kejadahnya aku pun tak phm...huh geram pun ada...

2hari lepas en sam balik bwk satu surat bg aku baca...notisnya ada seperti ni...

seperti yang telah dibincang dan dipersetujui sebelum ini (ntah bila lak setuju huh) beberapa orang kakitangan perlu bertugas menjaga keselamatan pada waktu malam disebabkan ketiadaan peruntukkan untuk kawalan keselamatan baru-baru ini....BLA BLA BLA BLA n so on....(maleh ni tulih lagik)

pegawai tidak dibenarkan membuat tuntutan OT bagi hari bertugas isnin - jumaat tetapi tuntutan OT hanya boleh dituntut pada hari sabtu ahad n cuti umum...bagi pegawai yg bertugas pada hari isnin - jumaat boleh mengambil cuti pada hari berikutnya...BLA BLA BLA....

kata en sam hanya 3 org shaja yg kene...em aku pun tak paham dh kata nk gilir2 semua kene libatla....hangin je aku...kata en sam lg goment takde duit dh syg...tu la pasai staff kene jd jga..lg aku tak phm bukan semua staff yg terlibat...lg aku berbulu...dengkilah tu pasai aku ngn en sam takde anak lg...asik2 soh en sam...

skrg aku bukan nk timbulkan isu politik disini k...(tidak berpihak pada mana2 pihak politik) dgr aku nk membebel....

logik tak logik gomen takde duit...cuba pk mana g duit gomen yg byk2??? ke mana salur nya??? yang paling tak puas ati skrg brg semua naik...tu naik ni naik minyak naik gula naik...

GAJI ASAL TAK NAIK2???

kalu nk dikire kan bugjet sbulan adalah -ve dr gaji...cntohnya gaji rm500 tp belanja sebulan adalah rm1.5k (mcm2 nk bayar tolak duit tu lah duit ni lah...bil2 la barang dapur, duit minyak, lampin ank, susu anak bg yg berkeluarga)...

pihak kerajaan sila lah pantau ok...jgn ingat semua gaji besor...dok luar bandar gaji bwh rm1k pun bukan cukup...sya slalu baca ruangan komen2 sms di surat kabar...haish tak paham lah....pk2 n renung2 kan lah....

p/s: aku telah pergi byk interview GOMEN baru2 ni...kalu satu pun tak kene mmg aku ajak usop wilcha KITA BAKOR!!!! KITA BAKOR!!!! byk gak kwn2 aku merungut SURAT PTPTN nyemedang smpai...nk bayar ngn apa??? koje pun tak bg...semua nk main kabel je...lau leh gadai bulu tak yah soh...amik lah gadai (menolong kwn meluah perasaan...)


2 comments:

nur izani said...

maafkan saya puan azuha.. saya tertarik membaca luahan hati puan... tu la.. gaji x naik, tp harga barang tmbah mahai.. saya keliru dgn kepimpinan skang. kadang2 kite tau kite sedang di perbodohkan, tp kite x de pilihan..

('',)MiSs mRs.SaMsOL said...

erm itulah hakikatnya pn to be izani heheh erm bila dh kwin nnti ko akan tau cmner aku rasa...geram sgt kan huhu erm so far stakat ni aku tidak memangkah mana2 lg...biarla org nk kata aku tak tanggungjwb sbb msing2 ada betul ada tak betuil nya...