Thursday, August 26, 2010

++PeRsiAPaN rAyA++


alhamdulillah...pejam celik pejam celik dh masuk pertengahan RAMADHAN...kejap betuil masa berlalu...rasa baru je lagik bermulanya RAMADHAN...

this year kami masih sambut berdua lagik... :) belum rezeki lagik kami nk sambut bertiga...walo apa pun aku n en suami tetap bersyukur atas semuanya...jadi jgn tanya lagik k...sbb kami berdua dh ready after planning setahun...tggu n lihat aja k....kalau dh rezeki tak kemana kan???

erm nak masuk SYAWAL ni persiapan ala kadar jerk...taun ni turn umah lak...last year raya 1st kat selama...waaaa sedih pun ada heppy pun ada...yela dh almost 23rd tahun raya kat umah sendiri hehehe...lawak tuil...memula pagik raya ok tiada adegan sawan tangis hahah aku tak tipon pun umah mak..sbb aku tau lau tipon kompom banjir sg kuning tu hahahah at last raya kedua aku pun tak tahan nk kol jugak...kol2 dgr kt umah mak riuh rendah ngn sedara mara aku yg sedia maklum ramainya...(semua berkumpul umah mak aku after opah dh tiada) lagik bikin aku panas yong perangat aku...huwaaaaaaa terus nangis hahaha tp lari masuk bilik hahah nampak di en suami dia gelakkan aku hahah lawak tuil...heheh yela aku ni kan mulut murai so dh beser riuh rendah hehehe

taun ni takder adegan sawan tangis kot hehehe tapi tak tau lak en suami tu hehehe opsss jgn mara abg hahaha alaa syg tau abg tu raya mana pun abg steady jerk hehehe sebenarnya syg pun tak kisah mana2 asaikan abg ada...tp apa2 pun kene ikut turn jugak hehehe yg tu mmg hakikat k...hehhehe

so berbalik pada persiapan taun ni...as usual mcm taun2 sebelum ni buat kuih ALMOND LONDON & BISKUT CORNFLAKES...ingat nk cube buat yg lain tp tak taulah...ske makan tart nenas tp cm payah jerk nk wat...boli aja sebekas tuk makan heheheh sedapnyer tart nenas...sgt ske hehehe erm mak cm beser buat MAKMOR & MAZOLA...walopun nampak senang bancuh kui2 ni tp part yg maleh skali time nk terap mazola n gentel cookies almond london n makmor...haish sakit pinggang woo dok lelama...sampai satu tahap aku sampai meniarap hahah sampai yong panggil kui aku wat kui meniarap hahaha (yg pasti halal n suci bersih ok!!!)

hrmmm tau ni kami planning nk tangkap gambar family...last tangkap gambar 6 years ago...1st raya without abah :( sedih gak sbb before abah pergi dh byk taun kami nk g tangkap gambar...tp tak jadik2...cam tau2 jerk dia namo ada gambar 1 family...abah bg cm2 alasan...taun pertama abah kata sampin takder...taun kedua abah kata songkok takder...last2 taun ketiga abah yang takde...sob sob (tetiba sedih tingat kat abah...abah jua rindu abah sgt2 :( huhu)

ermm apa2 pun life must go on...taun ni kami tetap sambut cm beser...apa2 pun nanti akan di update lagik...ok calo...

p/s: abg...u dapat bonus jgn lupo isteri u yg sorang ni...(ada yg lain ker?? heheh) u sponsor baju raya sudah heheeh


No comments: