Tuesday, January 19, 2010

**BeLiEvE It Or NoT**

aku dapat email ni dr akak aku...cerita dier cmni:

Kawan aku bersama keluarganya pergi menghabiskan cuti persekolahan di Corus Paradise Rasort Port Dickson pada petang itu dia bersama dengan anak perempuannya mandi manda ditepi pantai berdekatan resort, ketika sedang mandi tiba tiba kakinya seakan digigit sesuatu dan menariknya ke laut. Beliau melepaskan anaknya dari pelukan sambil menjerit meminta tolong. dan anak tersebut sempat diambil oleh ibu kawan aku itu.Dengan pantas seorang lelaki pergi mendapatkan kawan aku nih yg terus dibawa kelaut. Dalam keadaan cemas itu, lelaki tersebut terus menarik kawan aku itu dengan kuat, kemudian dia sempat melihat apa yg telah menarik kaki kawan aku itu...seekor BUAYA!!...

Kawan aku terus dibawa ke klinik (tidak ke hospital port dickson kerana gak jauh dan kakinya mengalami pendarahan teruk) selepas itu kawan aku terus dibawa balik Hospital Melaka. Di hospital Melaka beliau dimasukkan ke ICU. Sekarang keadaan kaki beliau agak serius kerana urat kaki byk yg putus dan jari2nya tidak dapat digerakkan. Persoalannya disini...macamana buaya boleh ada ditepi pantai, kalau seorang dewasa boleh ditarik kelaut, apa cerita pulak kalau budak2?? bila aku dapat tau cerita ini..hati jadi kecut untuk mandi manda di pantai port dickson.. Ada sesiapa lagi yg tahu cerita ini? Dengarnya perkara BUAYA bukan perkara baru di pantai Port Dickson..kenapa perkara2 ini perlu disembunyikan??




CORUS PARADISE RESORT yang mmg menjadi kebanggaan PD..mmg cun beb tempat ni...herge pun cun heheh

yang ni kompom binatang yang kokqok..(gigit) kalu org tak mau nyer cm gini...aku bugjet JAWS yg gigit dier ni...korang pk natang per??? erm LU PIKIR LA SENDIRI yerk...

aku raser mmg kompom BOYE yang gigit dier...mmg ganaz boye tu siap tggal kan gg dier...hrrrmmm...



uit kalu cmni aku pun takut nk jejak kaki kat pantai PD tu....tp pape pun aku percaya cerita ni sbb nya KUALA LINGGI iaitu sungai LINGGI yang memisahkan atau menjadi sempadan bg negeri Melaka n Negeri Sembilan mmg ader buaya pun...dalam beb sungai tu...dh namanya kuala yer tak?? jambatan tu la laluan bas aku dr Masjid Tanah nk ke PD (maser tu akak aku keje kat pasir panjang port dickson) jd tak hairanlah kalu ader 2-3 ekor yang sesat g ke pantai PD tu...sesekali boye tu pun nk cube enviroment baru hehehe tp aku nk jejak ke pantai PD tu mintak maap lah sbb aku selalu nasib tak baik org cina kata takder ONG MAA...hehe paper pun ajal maut di tangan TUHAN yer tak?? ats katil pun leh meninggal...waallahua'lam

2 comments:

I_Hate_Lolipop said...

mandi je kat umah ngan laki ko..lagi best kan?

('',)MiSs mRs.SaMsOL said...

erm mandi samer tu mmg wajib lah opps alamak terbongkar sudey hahahah