Sunday, September 6, 2009

+BeWaRE Of ALArM+

Entry ini adalah untuk berkongsi pengalaman...saya describekan dia sebagai entry yg sedih ataupun malu huhu pada anda tak taulah mybe kelakar kot....hehheeh
al-kisah...(skima gle)heheh erm jumaat petang aritu baliklah kg amik mentua ngn adik ipar sbb esk ptg nk ke KLIA antar adik ipar...jd taknk jadik penat n kelam kabut malam tu jugak kami balik ke kuala(mean mentuaku tido umahku...ohh tidak!!!)heheheh takut gak...since kwin mentua aku tak penah g lagik umah perteduhan aku n en sam(bahasa apakah ni?)so malam tu dalam kul 11 lebey balik ke kuala...punyerlah ngntuk...dkat kul 1.am baru sampai umah...
ptg tu aku dah ready dah bahan2 tuk bgn sahur esk pgnyer...plan nk masak ayam goreng,ikan msak kicap n cendawan rebus with bayam...malam dah sampai tu mata pun dah penat(pas balik sekolah tak tido sbb kemas umah..hahah kantoi, umah dh kemas cuma nk bg rapi jerk heheh)so bila dh sampai umah ready tmpat tido then masuklah tido....cadangnyer nk masak lah nasik kot2 pg t kelam kabut...mata pun dh cm gam jadik masak esk jela...alarm sudah dikunci pada jam 4pg(kalu masak kunci kul 4pg)
malam tu tidolah dgn nyenyaknye n sedar2 alarm berbunyi kul 4pg...kebiasaannya aku akn tutup alarm,then konon2 baring kejap..tp mybe aritu penat sgt..(aku rase br jer matikan alarm)sekli aku jaga tgk jam :
MAKKKKKKKKKK!!! DH PUKUL 4.56PG..NASIK TAK MASAK LAGI,AYAM TAK GORENG LAGIK,IKAN PUN TAK GORENG LAGIK..CENDAWAN PUN TAK REBUS LAGIK....MATI AKU!!!! NAPAKAH BERLAKU PERKARA CMNI TIME MENTUA AKU ADER!!!
apa lagik dalam keadaan kelam kabut aku menyiapkan smua tu dalam masa 20min...alahai time tu aku siap doa jam,lambatlah jalan...plsss...huhu goreng ayam cpT2,ikan pun goreng cepat2(tp masak ok)masak nasik kat dapur(bukak api kuat bg cepat kering air then pindahkan ke rice cooker)huhu sgt menggelabah time tu sampai air kat hilter aku tak tekan upenyer(air masak sebelum tido kire suam)huhu aduhai...nak nangis pun ader..then dgn slumber aku bancuh milo guna air tu..patutlah aku tgk milo tu cm ketul2 upenyer air tak panas huhu SENGAL!!!!!!!!!
kebetulan plak mentua aku tido lena...dier kata tak sedar plak sbb tak dgr bunyi aper(mean bunyi ayam berkokok)patutlah...aku pun heran tak kan die tak sedar aku dok pung pang kat dapur...huhu so aku masak kicap pun men belasah jer...huhu raser pun tak taulah huhu tgk jam dah kul 5.20...dgn kelam kabut aku kejutkan en sam soh kejutkan mak n adik...huhu malunyer aku...
nsib baik ader lauk cover iaitu serunding daging n ikan bilis kering...dapat jugaklah backup....kalu aku ngn en sam jerk time tu dh kompom aku wat roti telur a.k.a BENJO...huhu aku pun makan sambil tunduk pale...malu tandanya huhu mak kater smpat jua masak...aku kata men taram jerk dh lambat...gelak jerk dier...malunyer aku...
so kesimpulan dier jgnlah ttup alarm bila bunyi...bgnlah terus heheheh n paper hal readylah awl2 tuk masak(kebiasaannya aku wat cmtu readykan bhn2 cm bwg semua)
p/s: sgt malu heheheh ampun yerk mak...nasiblah mak mentua aku sporting tak kisah...heheh

2 comments:

AZAM KUALA KANGSAR said...

Cis, apa punye menantu. Ko ingat aku tak marah ke ha.. Ko tak tahu ke aku ni dah le gastrik, dah tua pulak tu, mana le larat nak kunyah laju-laju. Ko ingat 20 minit tu cukup ke untuk aku mengunyah dan menghadam makanan. Jaga ko, ko datang rumah aku nanti aku bagi ko daging liat... HAHAHAHAHA, BUAT LAGI TUTUP ALARM. tAPI BUKAN SALAH ALARM TU PUN...

('',)MiSs mRs.SaMsOL said...

hahhahaha amboi hikhik mentua i ok jerk hahahha bukan 20minit...10 min jerk lagik nk abis waktu imsak hahahaha alarm tu yg salah hikhik saper soh bunyik hahahah
p/s:metua sya sihat walepat liat en azam heheh bebas dr sebarang penyakit hahahah (ketawa terbahak2 sambil reply comment ni) hahahah jaga en azam nanti