Wednesday, August 19, 2009

kEsAbArAN yG TiNgGi


hari ini one of my student telah mencabar kesabaran sayer....jadi untuk menunjukkan saya ini seorang yg mempunyai kesabaran yg tinggi sayer ambil keputusan untuk mendiamkan diri supaya keadaan tidak akan menjadi bertambah buruk....(perkara yg biasa saya lakukan bila marah)

and dari itu saya sedar status saya yang hanya GSTT iaitu GURU SANDARAN TIDAK TERLATIH...its mean saya hanya menjalankan tugas saya selagi saya mampu iaitu saya menerima cabaran mengajar berdasarkan pengalaman saya mengajar selama 2 tahun cukup mengajar saya erti kesabaran....

saya telah berusaha untuk menyahut cabaran walaupun cabaran yg diberi agak membuatkan sayer perlu usaha keras...

pada student saya itu awak tidak perlu pertikaikan status sayer n tidak perlu membezakan saya dgn guru awk yang lain....kalu ikutkan hilang sabar saya dah lama saya kerjakan awk...tp siapalah saya untuk berbuat demikian sbb saya sgt sedar siapa saya nak dibandingkan dengan guru lain yg lebih terlatih....jadik terima kasihlah atas apa yg awak dah buat n katakan pada saya tadi....sebagai seorang guru dia akan tetap mendoakan anak muridnya berjaya walopun seorang guru itu selalu disakiti....

dan awak akan ingat pada suatu hari nanti awk akan menyesal dgn apa yg awk lakukan n maser awak akan sedar(itupun kalu sedar)



p/s: enrty ini dipost dikala
hati ini sgt sakit n sgt sedih...TUHAN saja yg tahu...ini aja yg mampu dilakukan...BERSABAR...sbb TUHAN sentiasa melindungi org yang sabar...thanks to all my sister coz borrow me your ears..(don't let me speak ENGLISH->itu tanda aku marah)sekian...ttup laptop sleep sbb ader maser two hours b4 class...end!

No comments: