Friday, August 21, 2009

SeLaMaT bErPuAsa..


Selamat Berpuasa semua....hmm tahun ni merupakan tahun pertama aku berpuasa sebagai husband n wife...ntah macamana la kan...hehe yela bujang dlu lain...bgn sahur pun minum n makan kurma jerk...sbb aku pg2 ni payah sikit nk makan...huhu tp yg en sam plak nk makan...hmm cabaran aku utk tahun pertama berpuasa sbg isteri ni adalah bgn sahur..hahah boleh ker?? hehehh insyaallah...aku ni mula nk bgn payah sikit tp bila dh bgn n start wat keje oklah....
cerita pasal puasa ni...aku mmg ske sgt bila time puasa...byk yg aku raser bila sampai bulan puasa ni mood dier lain...lain mcamana tu maksud aku lain dari kebiasaan..tp bila tibanya nak puasa yg aku selalu tunggukan ialah
  1. waktu berbuka puasa hahha (ni time kecik2 dlu) heheheh
  2. rancangan @ program sempena ramadan..cerita2 ker mcm2 lah
  3. rancangan masak2 (sbb i love cooking) slalu perdajal adik saudara a.k.a. AMIN bukak rancangan masak then die kata ''kak jua tukarlah citer lain amin raser laparlah tgk'' hahah suke aku hehehe
  4. sembahyang tawarikh heheh terawikh...maser dok ngn mak dlu rajin pergi terawikh dgn pura,fizah n ain...tp dah kwin ni tak taulah ader kesempatan plak sbb masjid jauh..n kene bwk kete...dlu kat umah mak jalan kaki jerk...(harap2 dapatlah pergi dgn en sam)
  5. rancangan wat kuih raya...wah mmg best...tahun ni tak taulah nak wat kuih aper...yg pasti almond london n cornflake wajib...biskut makmor n mazola jugak kot...
  6. bazar ramadan...(ikut mase nk g...sbb berhati2 dgn makanannya...salah makan merana lah kat sepital)
  7. rancangan JEJAK RASUL..yg ni mmg wjib tgk bila time pose...seronok sgt dr kecik tgk citer pasal sejarah islam....
  8. program yg hanya ditayangkan pada bulan pose sahaja...

moga puasa tahun ini lebey bermakna lagik buat aku n semua yerk...macam lagu raihan nyanyi... ''ku mengharapkan ramadan kali ini penuh makna...agar dapat ku lalui dengan sempurna..''

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA DAN MOGA DIPENUHI DENGAN AMALAN-AMALAN YANG MULIA DAN SAMA-SAMALAH KITA TINGKATKAN AMALAN KITA..

P/S: cabaran esk:bgn sahur heheeh

No comments: