Friday, August 14, 2009

PaTuT kEr...??


Pagi tadi otw g sekolah aku dgr radio...i think berita ni ader dalam paper kot...sbb time tu slot berita by aznil n din beramboi..
dier citer lah sal si chef wan ni menang award best chef in the world..(aku pun tak pasti title aper yg pasti top 1 world lah..) wah gitu!!! hebat tak rakyat malaysia yg sorang ni??
actually chef wan ni mmg dah lama dah cerita masakan dier sampai luar negara...aku mmg suspek kat dier mmg hebat sgt dier bab masak (sbb aku pun minat gak masak2 ni)
dgr citer kat berita tadi siap si oprah show tu nak interview dier...wah!!! we should proud of him...bukan sng beb nak masuk rancangan paling top kat luar negara...mmg hebat sgt dier....
tapi yang aku pelik n sgt2 musykil tahap babun...malaysia kiter tak hargai pun dier...padahal dier ni dah tahap international...dah bwak nama malaysia ke persada dunia....aku mmg tak pusa hati lah kan sbb org macam ni yg patut MALAYSIA hargai....n patut bg pengiktirafan pada dier...ni tak ader ke bg gelaran kat org luar yang ntaH tau ker tak apa maksud gelaran yg dibawa nyer....tak paham betuil aku...
so pada sesiapa yg berkenaan hargai lah CHEF WAN ni...negeri tempat kelahiran dier tak reti2 ker nak hargai anak jati anda ini?? yang pasti aku sgt2 mengkagumi beliau...well pape pun CONGRATULATION atas usaha anda mengangkat nama MALAYSIA ker persada dunia...I'M SO PROUD OF YOU!!!!
p/s: adakah anda setuju dgn pendapat saya ini....???

No comments: